Страницы

суббота, 31 января 2015 г.

                                                   Положення
про методичну раду методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту
 Білгород – Дністровської районної державної адміністрації   

1. Загальні положення
1.1.  Методична рада методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Білгород – Дністровської районної державної адміністрації є колегіальним дорадчо-консультативним органом, який покликаний сприяти реалізації державної політики у галузі освіти, зокрема з питань науково-методичного забезпечення освітнього процесу в закладах освіти району. 
У своїй діяльності рада керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» «Про дошкільну  освіту», «Про позашкільну освіту» , наказом Міністерства освіти і науки України від  08.12.2008  N 1119 «Про затвердження Положення  про районний (міський) методичний  кабінет (центр), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2008 р. за N 1239/15930, навчальними програмами МОН України, та іншими нормативно-правовими документами.                                                                                                                      
Положення про  методичну раду затверджується наказом відділу освіти, молоді та спорту.  

1.2. Мета, завдання, функції та повноваження методичної ради
Метою діяльності методичної ради є координація та управління методичною роботою  методичного кабінету, закладів освіти та  педагогічних працівників району;
 вироблення стратегічних напрямів розвитку та удосконалення змісту навчання і виховання молоді для всіх освітніх рівнів;
 встановлення відповідності державних стандартів освіти сучасним вимогам до загальноосвітньої підготовки учнівської молоді, а також оцінка якості навчально-методичного забезпечення щодо їх реалізації;
 визначення перспективних потреб науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
 експертиза дидактичних засобів, програм і програмних продуктів та навчального обладнання щодо можливості надання їм рекомендацій методичної ради.

На  методичну раду відповідно до її мети покладаються такі завдання:
 визначення перспективних напрямів розвитку змісту освіти в районі;
поглиблене вивчення педагогічних знань, які спрямовані на розвиток і відродження національної освіти в Україні, вивчення педагогічних теорій і методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання з урахуванням вимог Закону України «Про мови»;
 аналіз ефективності науково-методичної роботи методкабінету, закладів освіти району, а також визначення шляхів удосконалення, оптимізації науково-методичної роботи в районі;
 аналіз науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в усіх ланках системи освіти та підготовка пропозицій щодо поліпшення навчально-методичного, програмного та інформаційного забезпечення навчальних закладів району;
проведення моніторингових досліджень щодо організаії навчально - виховного процесу та рівня навчальних досягнень в закладах освіти району;
  аналіз організації  діяльності  навчальних закладів та вироблення рекомендацій щодо змісту і форм роботи з обдарованою молоддю, організації науково-дослідної роботи вихованців центру позашкільної освіти і виховання, участь у проведенні відповідних масових заходів(олімпіад, конкурсів, турнірів, конференцій тощо);
 створення умов для реалізації програми «Освіта» і розвитку науково-методичної роботи освітніх закладів; розробка окремих проблем, пов’язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи, проведення експериментальних досліджень, підготовка доповідей, виступів на радіо, огляд педагогічних та методичних журналів, збірників тощо
 координація діяльності методичних кабінетів закладів освіти району, оцінка результатів їх роботи;
 координація діяльності районних  методичних об'єднань, творчих груп та інших форм методичної роботи, а також визначення шляхів удосконалення їхньої роботи;
 надання організаційно-консультативної допомоги педагогам району,  які проводять методичну та дослідно-експериментальну роботу;
 експертиза запропонованих нових методичних матеріалів, навчальних програм, створених педагогами навчальних закладів району, упровадження інновацій на районному  рівні, оцінка їх результатів за підсумками апробації;
 розгляд результатів апробації навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах району;
 аналіз передового педагогічного досвіду та вироблення пропозицій щодо запровадження його у практику та форм поширення;
 визначення на підставі експертних оцінок доцільності використання навчальних видань (навчальних планів, програм, методичних, навчально-методичних посібників,  підручників, довідників тощо) та надання в установленому порядку рекомендацій до друку;
 експертиза матеріалів претендентів на присвоєння чи підтвердження педагогічних звань: « старший вчитель», "вчитель-методист", "вихователь-методист", «практичний психолог-методист», «педгог – організатор методист»;

2. Структура науково-методичної ради
2.1 Головою методичної ради є завідувач методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту,   .
2.2. До складу методичної ради  методичного кабінету районного відділу освіти, молоді та спорту    входять:    методисти методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту,   керівники  навчальних закладів, заступники директорів  з навчально – виховної роботи,  керівники районних методичних об*єднань вчителів-предметників, вчителі-методисти, вихователі-методисти, психологи.
2.3. Склад ради  затверджується наказом  відділу освіти, молоді та спорту..    
2.4. Секретар обирається відкритим голосуванням.
2.5. До участі у роботі науково-методичної ради можуть бути запрошені наукові працівники вищих навчальних закладів.
2.6. Зміни до складу  методичної ради вносяться за пропозицією голови ради і регламентуються відповідним наказом.
2.7. Організаційне забезпечення діяльності науково-методичної ради та координацію роботи експертів здійснює секретар  методичної ради.

3. Організація діяльності  методичної ради
3.1. Робота  методичної ради здійснюється  згідно з щорічним планом, який складається відповідно до мети діяльності методичного кабінету,  методичної ради, її завдань та із врахуванням пропозицій членів ради і затверджується завідувачем методичного кабінету.
3.2. Засідання  методичної ради проводяться при необхідності, але не рідше одного разу на два місяці, і оформлюються протоколами. Засідання вважається правомірним, якщо на ньому присутні не менше 2/3 членів методичної ради. Протоколи засідань підписуються головою та секретарем ради.
3.3. Рішення  методичної ради приймаються простою більшістю голосів.
3.4. Управління діяльністю  методичної ради здійснює голова ради.
3.5. Рішення методичної ради носить рекомендаційний характер.

4. Компетенції членів  методичної ради
4.1. Голова методичної ради :
 організовує та планує роботу методичної ради., обирає форми її проведення;
 реалізує зовнішні наукові, методичні й організаційні зв’язки з методичними і психологічними службами, кафедрами, лабораторіями, творчими спілками;
 одержує  від керівників ннавчальних закладів необхідні для діяльності методичної ради    методичні та інформаційні матеріали;
 запрошує науковців, інших фахівців для співпраці з методичною радою, готує договори зі сторонніми організаціями з питань навчальної та науково-методичної роботи;
 організує обмін документацією, методичними розробками, проводить спільні заходи науково-методичного та навчально-виховного характеру;
 доручає членам методичної ради виконувати роботу в межах змісту її діяльності;
 сприяє ефективному управлінню науково-методичною роботою;
 організовує моніторинг стану організації методичної роботи в закладах освіти району

4.2. Члени  методичної ради:
 беруть участь у розробці документів, що забезпечують оптимальні умови для здійснення науково-методичної роботи; 
 здійснюють експертизу навчальних планів і програм, методичних та програмних продуктів, матеріалів претендентів на присвоєння чи підтвердження педагогічних звань, матеріалів передового педагогічного досвіду;
здійснюють моніторинг стану викладання навчальних предметів педгогами району, та рівня навчальних та звітують про його проведення;
 розробляють рекомендації щодо удосконалення якості управління науково-методичною роботою, впровадження передового педагогічного досвіду у практику;
 впроваджують рішення методичної ради.;
 виконують доручення голови методичної ради в межах змісту роботи  методичної ради.
5. Процедура розгляду матеріалів науково-методичною радою
5.1. Порядок подачі матеріалів на розгляд науково-методичної ради
5.1.1. Матеріали подаються не пізніше як за місяць до чергового засідання науково-методичної ради.
5.1.2. Авторські методичні розробки: макети навчальних видань, програми навчальних курсів тощо, подаються у одному екземплярі на паперових носіях, а також у електронному варіанті, супроводжуються листом-поданням, у якому зазначаються відомості про автора, мета подання, інформація про результативність апробації матеріалу в певному закладі освіти. Авторська програма навчального курсу супроводжується документами, перелік яких містить Додаток 1.
5.1.3. Матеріали досвіду роботи претендентів на педагогічні звання подаються на розгляд методичної ради до 1 грудня поточного року, оформлюються відповідно до рекомендацій   і супроводжуються листом-поданням.
5.2. Процес підготовки  поданих матеріалів до розгляду науково-методичною радою
5.2.1. Матеріали подаються на експертизу спеціалістам з відповідних галузей на двотижневий термін. За тиждень до чергового засідання члени науково-методичної ради ознайомлюються з прорецензованими матеріалами.
5.2.2. Розгляд матеріалів, що визначені рецензентами (експертами) як такі, що не готові до слухання, переноситься на наступні засідання. Автори матеріалів доопрацьовують їх протягом одного місяця й повторно подають, супроводжуючи відповіддю на зауваження рецензента.
5.3. Розгляд матеріалів на засіданні науково-методичної ради
5.3.1. Рішення  методичної ради мають рекомендаційний характер.
5.3.2. Розгляд матеріалів, що мають суперечливі оцінки, і визначені членами  методичної ради як такі, що потребують доопрацювання, переноситься на повторне слухання. Рішення фіксується у протоколі засідання.
5.3.3. До повторного слухання матеріали готуються за процедурою, передбаченою п.5.2.
5.4. Контроль за виконанням ухвалених рішень здійснює секретар, який періодично звітує про це на засіданнях  методичної ради.
6. Документація методичної ради
Положення про  методичну раду.
План роботи методичної ради.
Протоколи засідань методичної ради.                                                              

Комментариев нет:

Отправить комментарий